Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
De evaluatie van leerlingen via goed doordachte toetsen is voor de leerkracht geschiedenis een allesbehalve eenvoudige opdracht. Dit Cahier wil met concrete voorbeelden aantonen hoe leerkrachten hun toetsvragen kunnen optimaliseren. Het boek opent met enkele beschouwingen over de didactische functie van de evaluatie en de noodzakelijke correlatie tussen leersituatie en toetsing. Vervolgens wordt aandacht besteed aan de kenmerken en aan de voor- en nadelen van de verschillende vraagvormen (open vragen en de belangrijkste vormen van gesloten vragen). Daaropvolgend wordt de problematiek behandeld van de keuze van de vraagvorm, de kenmerken die iedere toets moet bezitten en de beoordeling van de resultaten. Ten slotte wordt een reeks gesloten vragen aangeboden die afgestemd zijn op specifieke onderwijsdoelen voor het vak geschiedenis. De theoretische inzichten worden zoveel mogelijk geïllustreerd met geselecteerd toetsmateriaal uit een relatief groot aantal Vlaamse ASO en TSO scholen, waardoor het geheel is afgestemd op de reële klaspraktijk.
Evaluatietechnieken --- Geschiedenis --- Onderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- Didactics of history --- evaluatie (onderwijs) --- Didactic evaluation --- geschiedenis --- didactiek --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; evaluatie --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- evalueren --- geschiedenisonderwijs --- 484.4 --- evaluatie --- onderwijs --- resultaten --- 691 --- 485.610 --- 900.21 --- Didactiek --- Evaluatie --- Onderwijs --- Onderwijsdoelen --- 485.6 --- Toetsen --- evalueren (ler) --- geschiedenis : didactiek (ler) --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- 485.55 --- Evalueren --- Geschiedenisonderwijs --- evaluatietechniek --- 072292.jpg --- geschiedenis: didactiek secundair onderwijs --- Pedagogie --- didactiek secundair onderwijs - evaluatie --- Pedagogie en didactiek --- Geschiedenis - vakdidactiek --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- #BSCH: vak : geschiedenis --- #BSCH: vak: didactiek
Choose an application
Hoe bouw je een goede band op met je leerlingen?Hoe ga je om met storend gedrag in de klas?Hoe kun je ontspannen lesgeven?Het is niet gemakkelijk om als leerkracht het hoofd altijd koel te houden en in elke situatie de juiste beslissing te nemen. Soms neemt de spanning en chaos in de klas toe en raak je als leerkracht geïrriteerd of overweldigd.Relaxed voor de klas reikt een vijfdelig model aan waarmee je moeilijke situaties kunt aanpakken. De vijf bouwstenen - vertrouwen, observeren, installeren, stimuleren en corrigeren - leren je spanning detecteren, vermijden of verminderen. Zo breng je een positieve dynamiek tot stand in de klas.Aan de hand van anekdotes, opdrachten en speelse illustraties reikt dit boek handvatten aan voor herkenbare problemen. Of je nu pas in het vak staat of een doorwinterde leerkracht bent: met deze handige tips en een flinke scheut passie kun je de leerkracht zijn die je leerlingen verdienen.(Bron: www.lannoo.be)
Leerling-leraarrelatie - Conflicthantering ; onderwijs - Gedragsstoornissen ; onderwijs - Onderwijskunde. --- Leerling-leraarrelatie --- Conflicthantering ; onderwijs --- Gedragsstoornissen ; onderwijs --- Onderwijskunde --- 454.22 --- onderwijsstijlen --- lesgeven --- klasmanagement (ler) --- klaspraktijk --- Lesgeven --- 691 --- Onderwijsstijlen --- Pedagogie en didactiek --- gezag --- Conflicthantering --- Gedragsstoornissen --- Relatie leraar - leerling --- Klasmanagement --- Onderwijsstijl --- onderwijs --- Onderwijsorganisatie --- lerarenberoep --- didactiek --- stress --- onderwijsvernieuwing --- School management --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- leren en onderwijzen --- Klassenmanagement --- Gedragsproblemen --- Stimuleren --- Pedagogiek --- observeren --- vertrouwen --- 371.3 --- Teacher education. Teacher's profession --- 371.213 --- 371.39 --- Gedragsprobleem --- klasmanagement --- pedagogiek --- KHM --- klasdynamiek
Choose an application
Referentiewerk voor pedagogen en iedereen met interesse in het pedagogisch denken.. anthologie van meer dan 40 sleutelteksten uit verschillende pedagogische domeinen. basiswerk voor wie pedagogiek studeert, voor wie pedagogisch werkzaam is of voor wie interesse heeft in het pedagogisch denken. geschikt voor zowel academische als professionele master- en bacheloropleidingen die te maken hebben met pedagogische vraagstellingen. inspiratiebron voor leerkrachten, opvoeders, ouders en iedereen die werkzaam is in de pedagogische of sociale hulpverleningscontextPedagogische praktijken en instellingen zoals de school, het gezin, de universiteit, de zorg, en het jeugd- en volwassenenwerk ondergaan grondige veranderingen. Ze stellen de pedagogiek voor de uitdaging om met deze veranderingen zowel theoretisch als praktisch om te gaan. In Dat is pedagogiek vindt de lezer hiertoe de nodige inspiratie. In het boek worden de belangrijke teksten uit de westerse pedagogische traditie van de 20ste eeuw samengebracht, in Nederlandse vertaling en voorzien van een korte introductie en situering. Het zijn stuk voor stuk sleutelteksten die tot op vandaag betekenisvol en actueel zijn. Ze stimuleren en voeden discussies binnen de pedagogiek. Tegelijk vormen de verzamelde en vertaalde tekstfragmenten ook een handig referentiewerk voor wie pedagogiek studeert, voor wie pedagogisch werkzaam is of voor wie interesse heeft in het pedagogisch denken van de 20ste eeuw.bron: https://lup.be/products/108224
Pedagogie --- 431 --- pedagogie --- Geschiedenis van opvoeding en pedagogiek --- Pedagogische psychologie --- anno 1900-1999 --- pedagogie. --- 614 --- 37 --- naslagwerk --- kunstonderwijs --- onderwijs --- Historische muziekpedagogiek --- History of education and educational sciences --- Educational psychology --- pedagogiek --- Historische pedagogie --- Emancipatie --- Gelijkwaardigheid --- Curriculum --- Rechten van het kind --- Opvoeding --- Institutionalisering --- Straf --- Professionalisering --- Maatschappelijk welzijn --- Montessorionderwijs --- Freinetonderwijs --- Korczak, Janusz --- Sociale pedagogiek --- Orthopedagogiek --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- 37.01 --- Lerarenopleiding; Educatieve Master --- Onderwijs ; theoretische beschouwingen --- MAD-faculty 20 --- onderwijs en opvoeding --- #gsdbP --- Historische pedagogiek --- Kinderrechten --- Onderwijs --- Straffen (sanctioneren) --- 454 --- overzicht --- onderwijskunde --- didactiek
Choose an application
Nach dem Erfolg von Material Revolution 1 und 2 legt der Autor einen neues Buch vor, das der rasanten Entwicklung der Materialforschung in handlicher Form noch besser Rechnung trägt. Materials in Progress stellt die aktuellen Werkstoffinnovationen der letzten Jahre im Kontext von acht Megatrends vor und macht ihren Einfluss auf die gesellschaftliche Entwicklung anschaulich. U.a.: duftende Kacheln, heilende Fasern, Textilien aus Brennnesseln. New materials and technologies play a significant role in architecture and design. Environmentally compatible materials and production methods are demanded just as much as smoothly functioning recycling management. In addition, trends like digitalization, 3D printing and intelligent systems and materials have a decisive influence on material innovations.The book's eight chapters span a bridge from science and industrial research to applications in architecture and design. In a compact format, it offers a well-grounded overview of the latest material innovations, including edible packaging, liquid light and intelligent natural materials. At the same time, the societal dimension of such developments is taken into consideration.
Bouwmaterialen --- Research --- Design ; 2010 --- -Ecodesign --- Duurzame productontwikkeling --- Biotechnologie --- Building materials --- Architecture --- Architectural design --- 749.02 --- Architectuur ; industrieel design ; 21ste eeuw ; nieuwe materialen --- Experimentele materialen --- 670.1 --- materialenleer --- ecologie --- circulaire economie --- 3D printing --- hernieuwbare energie --- biodesign --- bio-based materials --- duurzame ontwikkeling --- sustainable design --- mobiliteit --- digitale technologie --- internet --- productdesign --- Design --- Structural design --- Architectural materials --- Building --- Building supplies --- Buildings --- Construction materials --- Structural materials --- Materials --- Technological innovations --- Meubelkunst en design ; technieken, materialen --- algemene technologie (ook materialenkennis en verwerking van afvalproducten) --- Materials sciences --- Product strategy --- industrial design --- materials science --- sustainable architecture --- Construction --- Matériau --- Architecture numérique --- Comportement des matériaux --- Innovation --- 69 --- 691 --- Bouwtechniek --- Bouwmaterialen (architectuur) --- Technologie --- 745.5 --- designmaterialen --- bouwmaterialen --- materiaalinnovaties --- designmaterialen - algemeen --- Industriedesign. --- Materialien. --- Produktdesign. --- DESIGN / Product. --- Technological innovations.
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|